Of het nou
gaat om de kleine cadeautjes in je schoen, de grote cadeaus uit de jutezak op
pakjesavond of de cadeaus onder de kerstboom op eerste kerstdag: december is dé
cadeaumaand van het jaar.
Sinterklaas en zijn pieten vestigde deze Sinterklaasperiode een nieuw record zelfs. Rond het sinterklaas- en kerstfeest wordt er namelijk veel gekeken naar het pingedrag van de Nederlanders. Het pingedrag wordt gezien als een graadmeter voor de huidige economie en de aankoop van cadeaus. Sinterklaas verbrak het record van vorig jaar. In de 9 dagen voor 5 december werd er maarliefst 57.5 miljoen keer gepind. Equens, de organisatie die verantwoordelijk is voor de cijfers over het pingedrag van Nederlanders verwacht ook voor de kerstperiode een nieuw record.
Dan is er
ook altijd nog de strijd tussen de 2 grootste feestdagen in december,
Sinterklaas vs. de Kerstman. Nagenoeg elke Nederlander viert wel kerstmis maar
lang niet alle Nederlanders vieren dit in combinatie met cadeautjes onder de
kerstboom. De strijd om de cadeaumaand wordt dus altijd nog gewonnen door Sinterklaas
en zijn pieten. Uit onderzoek blijkt dat 71% van de Nederlanders Sinterklaas
vieren met cadeautjes en dat 66% van de Nederlanders Kerst vieren met
cadeautjes. Toch verwachtten de grootste webwinkels van Nederland een omkeer in
deze cijfers. De komende jaren zou Sinterklaas minder populair worden en zouden
meer mensen kiezen voor de Kerstman en zijn rendieren.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten